2017/04/11

unelmien koti - osa 1 // yksityiskohtia


Olen pähkäillyt omaa unelmakotia jo kahdeksan vuotiaasta lähtien ja siinä on ehtinyt vuosia vierähtää jonkin verran. Jotkut jutut ovat kuitenkin pysyneet ihan alusta saakka ja joitakin olen pyöritellyt vasta pari vuotta päässäni. Sen kuitenkin tiedän, että haluan kaksi- tai kolmekerroksisen talon, joka olisi mahdollisimman ekologinen. Kolmekerroksellisuudella tarkoitan sitä, että kaksi ns. asuinkerrosta ja yksi kellarikerrokseen sijoitettu, jossa voisi olla esimerkiksi työhuone hiljaisuuden vuoksi.

Jo alusta lähtien olen tykännyt syvennyksistä seinässä ja sellaisista etenkin WC- ja suihkutiloissa. Viime vuodet olen myös kelaillut polttopuiden sijoittamista syvennytkseen, sillä haluan myös takan.

Pienet tuikut, jossain seinässä tehosteena olisivat kauniit, mutten löytänyt sellaisesta mitään viisaampaa kuvaa kuin tuon hieman yliammutun siihen tarkoitukseen... Korkkiseinä on ihan kiva, mutta luulen, ettei sellaista tule vaikka ihan hieno sisustuselementti sekin on.




Kaksi rakenteellista juttua, joista olen pitänyt ovat normaalien ikkunoiden lisäksi myös katon rajaan sijoitetut ikkunat sekä kattotaide veistoksilla. Ihan noin dramaattista ja näyttävää en ehkäpä halua, mutta mielestäni ne ovat todella hienoja ja yleellisiä.

Kerran Los Gigantesissa ollessani ihastuin isoon  vessaan, joka oltii tuplattu todella isolla peilillä, joka täytti kokonaan yhden seinän. Myös marmorinen pöytä oli kaunis valinta siihen kylpyhuoneeseen, joten sitäkin olen pohtinut. En kuitenkaan halua kaikkiin vessoihin isoa peiliä ja marmorista pöytää, jos päädyn sellaisen haluavani.



(Kaikki kuvat löydät minun We Heart It
tykkäyksistäni, löydät ne sivuiltani.)








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti